Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.
Afval
Je kunt het best zoveel mogelijk afval scheiden. Je bespaart zo op jouw afvalkosten, het is goed voor het milieu en waardevolle grondstoffen kunnen gerecycled worden. Met containers van bedrijfsafval.nl kun je papier/karton, glas, swill en PMD scheiden. Ook zorgen wij voor betrouwbare archiefvernietiging. Wat er dan overblijft is restafval. Ook daarvoor kun je bij bedrijfsafval.nl terecht.
Je mag het afval aanbieden wat in de door jou gehuurde container hoort. Kies je bijvoorbeeld een papier/karton container? Dan mag je hier enkel papier/karton in weggooien. De overige afvalstromen dien je in een daarvoor bestemde container te gooien.
Wij ledigen jouw container wel, maar je krijgt achteraf een aanvullende factuur. Het wordt afgeraden om de verschillende afvalstromen door elkaar heen weg te gooien. Dit is vanwege de extra kosten, maar ook kan het afval dan niet meer duurzaam verwerkt worden. Wanneer je niet aangeeft dat er meerdere afvalstromen in één container zitten, dan zien wij dit alsnog tijdens de verwerking. Ook dan krijg je een aanvullende factuur toegestuurd.
Bestellen
Een offerte aanvragen is bij ons niet nodig. De prijs die je betaalt is afhankelijk van meerdere factoren:
- De afvalstroom
- De inhoud van de container
- De ledigingsfrequentie
- De duur van je contract
Alle prijzen zijn te vinden op onze tarievenpagina.
Je kiest uit een groot aanbod rolcontainers voor jouw rest-, papier/karton-, PMD-, glas-, swillafval of archiefvernietiging. Met diverse inhoudsmaten en materialen (metaal of kunststof) kies je altijd de rolcontainer die bij jouw gebruik past.
Een container bestellen gaat bij ons heel eenvoudig. Je hoeft slechts 3 keuzes te maken. Je kiest eerst de afvalstroom, dan de grootte en het soort container en tot slot de ledigingsfrequentie. Vervolgens vul je jouw naam en adresgegevens in, vul je een ingangsdatum in en geef je een machtiging af voor een automatische incasso.
Nadat je de bestelling hebt bevestigd, gaan wij voor jou aan de slag. We laten je weten wanneer wij de containers komen plaatsen en op welke dag(en) we ze komen ledigen.
Ja, dat is mogelijk. Na het kiezen van container nummer één klik je op de knop ‘Nog een container’. Voor elke volgende container moet je opnieuw 3 keuzes maken: afvalstroom, de grootte en het soort container en de ledigingsfrequentie.
Nee, voor het bestellen van een container heb je geen account nodig.
Ja, ook particulieren kunnen bij ons terecht.
Dit hangt af van welk type container je hebt gekozen en het type afval. Alle prijzen staan op de website vermeld. Bekijk hier onze tarieven.
Ja, jouw korting loopt op naarmate de contractduur langer wordt. De korting is als volgt:
- 1 jaar contract: 5% korting (in het eerste jaar)
- 2 jaar contract: 10% korting (in de eerste 2 jaar)
- 3 jaar contract: 12% korting (in de eerste 3 jaar)
Wanneer jouw container te klein is, kun je telefonisch contact met ons opnemen. We kunnen jou dan, wanneer mogelijk, een grotere container aanbieden.
Levering
Wij leveren jouw containers meestal binnen 24 uur. Wij laten weten wanneer we langskomen.
Ja, dit is mogelijk. Wij leveren in heel Nederland.
Dat hangt van de drukte op onze route af. We proberen je zo goed mogelijk te informeren.
Lediging
Tussen ’s ochtends 07.00 en ’s middags 18.00 uur worden onze routes gereden. Tussen dit tijdsraam dien je jouw afvalcontainer aan te bieden.
Dit is verschillend. Je kunt van tevoren geïnformeerd worden over het tijdstip, mocht je dat willen.
Dit is niet noodzakelijk. Wanneer de containers geplaatst zijn op een plek waar wij zelf niet kunnen komen, biedt de container dan op een handige plek aan. Bijvoorbeeld langs de weg, voor de oprit, buiten het hek, etc.
Bij twijfel of jouw container nog geledigd gaat worden kun je contact opnemen met info@bedrijfsafval.nl of 088 – 08 09 060.
Ja, dit is mogelijk. Neem contact op met het telefoonnummer 088 – 08 09 060 of stuur een e-mail naar info@bedrijfsafval.nl.
Dat kun je grotendeels zelf bepalen, maar is ook afhankelijk van het soort container dat je bestelt. Doorgaans kun je kiezen uit twee keer per week, één keer per week, één keer per twee weken, één keer per vier weken en bij archiefvernietiging bestaat zelfs de optie één keer per acht weken.
Als blijkt dat je meer afval hebt dan verwacht dan is het altijd mogelijk dat wij vaker langskomen. Neem hiervoor contact met ons op.
Nee. Wanneer de container overvol is kunnen wij de container niet meer gemakkelijk meenemen en voor je ledigen. Een aanvullende factuur zal achteraf volgen. Wij raden je aan om tijdig een extra lediging aan te vragen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Containers
Je kunt contact opnemen met het telefoonnummer 088 – 08 09 060 of stuur een e-mail naar info@bedrijfsafval.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het mankement te verhelpen.
Je huurt de container van ons en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. Wel kunnen we voor jou een schone container verzorgen, maar hier zijn kosten aan verbonden.
Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Zie hieronder het formaat per container. De formaten zijn weergegeven in CM (hoogte x breedte x diepte).
Inhoud | Formaat |
---|---|
120 liter | 93 x 48 x 55 |
140 liter | 105 x 48 x 74 |
240 liter | 105 x 58 x 74 |
240 liter aluminium | 103 x 61 x 74 |
360 liter | 110 x 60 x 88 |
660 liter | 121 x 137 x 77 |
770 liter | 136 x 137 x 77 |
900 liter | 170 x 106 x 84 |
1100 liter kunststof | 129 x 137 108 |
1100 liter metaal (laag) | 122 x 167 x 92 |
1100 liter metaal (hoog) | 147 x 167 x 74 |
1300 liter | 122 x 167 x 113 |
1600 liter | 147 x 167 x 113 |
1700 liter | 142 x 167 x 116 |
2400 liter gaascontainer | 165 x 167 x 106 |
2500 liter | 167 x 225 x 133 |
Wij leveren geen sloten bij de containers. Als je zelf besluit je container op met een slot af te sluiten, zorg er dan voor dat dit slot verwijderd is als wij de container komen legen.
Betaling
De betaling verloopt via een automatische incasso. Tijdens het bestelproces machtig je bedrijfsafval.nl om het bedrag van het door jou opgegeven rekeningnummer te incasseren. Je ontvangt de factuur per e-mail.
De facturen worden altijd verzonden op de factuurdatum. Indien je de e-mail niet kunt vinden (kijk ook in de spambox) kun je een e-mail sturen naar info@bedrijfsafval.nl met het verzoek om een kopiefactuur te sturen. Graag in de e-mail jouw bedrijfsnaam en debiteurnummer vermelden.
Je kunt hiervoor bellen naar 088 – 08 09 060.
Overige vragen
Wil je de bestaande afspraken wijzigen? Bel ons dan even op 088 - 08 09 060. Wij kijken dan samen naar de mogelijkheden.
Wij zorgen ervoor dat het ingezamelde afval op een zo duurzaam mogelijke wijze wordt verwerkt. Het verschilt per afvalstroom op welke manier deze verwerking wordt uitgevoerd.
Een compliment, klacht, suggestie of anderszins kun je sturen naar info@bedrijfsafval.nl. Je kunt ook telefonisch met ons contact opnemen, wij staan je graag te woord.
Kijk hier voor onze leveringsvoorwaarden.