Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via klantenservice@bedrijfsafval.nl of via MijnBedrijfsafval.
Afval
Je kunt het best zoveel mogelijk afval scheiden. Je bespaart zo op jouw afvalkosten, het is goed voor het milieu en waardevolle grondstoffen kunnen gerecycled worden. Met containers van Bedrijfsafval.nl kun je papier/karton, glas, swill en PMD scheiden. Ook zorgen wij voor betrouwbare archiefvernietiging. Wat er dan overblijft is restafval. Ook daarvoor kun je bij Bedrijfsafval.nl terecht.
Je mag het afval aanbieden wat in de door jou gehuurde container hoort. Kies je bijvoorbeeld een papier/karton container? Dan mag je hier enkel papier/karton in weggooien. De overige afvalstromen dien je in een daarvoor bestemde container te gooien.
Bestellen
Een offerte aanvragen is bij ons niet nodig. De prijs die je betaalt is afhankelijk van meerdere factoren:
- De afvalstroom
- De inhoud van de container
- De ledigingsfrequentie
- De duur van je contract
Alle prijzen zijn te vinden op onze tarievenpagina.
Je kiest uit een groot aanbod rolcontainers voor jouw rest-, papier/karton-, PMD-, glas-, swillafval of archiefvernietiging. Met diverse inhoudsmaten en materialen (metaal of kunststof) kies je altijd de rolcontainer die bij jouw gebruik past.
Een container bestellen gaat bij ons heel eenvoudig. Je hoeft slechts 3 keuzes te maken. Je kiest eerst de afvalstroom, dan de grootte en het soort container en tot slot de ledigingsfrequentie. Vervolgens vul je jouw naam en adresgegevens in, vul je een ingangsdatum in en geef je een machtiging af voor een automatische incasso.
Nadat je de bestelling hebt bevestigd, gaan wij voor jou aan de slag. We laten je weten wanneer wij de containers komen plaatsen en op welke dag(en) we ze komen ledigen.
Ja, dat is mogelijk. Na het kiezen van container nummer één klik je op de knop ‘Nog een container’. Voor elke volgende container moet je opnieuw 3 keuzes maken: afvalstroom, de grootte en het soort container en de ledigingsfrequentie.
Nee, voor het bestellen van een container heb je geen account nodig. Na het plaatsen van je bestelling wordt er wel een account voor je aangemaakt. Op die manier heb je jouw gegevens altijd bij de hand in MijnBedrijfsafval.
Ja, ook particulieren kunnen bij ons terecht.
Dit hangt af van welk type container je hebt gekozen en het type afval. Alle prijzen staan op de website vermeld. Bekijk hier onze tarieven.
Nee, al onze vermelde prijzen zijn de totale kosten, exclusief btw. Naast de btw komen er dus geen kosten meer bij.
Bij beëindiging van het contract brengen wij wel eenmalig de kosten voor de terugname van de inzamelmiddelen in rekening.
Ja, jouw korting loopt op naarmate de contractduur langer wordt. De korting is als volgt:
- 1 jaar contract: 5% korting (in het eerste jaar)
- 2 jaar contract: 10% korting (in de eerste 2 jaar)
- 3 jaar contract: 12% korting (in de eerste 3 jaar)
Wanneer jouw container te klein is, kan je dat regelen via MijnBedrijfsafval. Hier kan je op elk moment de ledigingsfrequentie verhogen en/of een grotere container aanvragen. Wil je de ledigingsfrequentie verlagen en/of een kleinere container aanvragen? Dan kan dit met ingang van de volgende maand, als het minimaal 2 werkdagen voor het einde van de maand is aangevraagd.
Levering
Wij leveren jouw containers meestal binnen 24 uur. Je krijgt een e-mail om te bevestigen wanneer we jouw container komen plaatsen.
Ja, dit is mogelijk. Wij leveren in heel Nederland.
Dat hangt van de drukte op onze route af. We geven nog geen live updates. De chauffeur belt na plaatsing meestal even aan om je te informeren dat de container is afgeleverd.
Lediging
Tussen ’s ochtends 07.00 en ’s middags 18.00 uur worden onze routes gereden. Tussen dit tijdsraam dien je jouw afvalcontainer aan te bieden.
Wij bepalen jouw ledigingsdag op basis van de meest optimale route. Je kan wel je voorkeur doorgeven. Wij kunnen daar dan rekening mee houden, maar kunnen niet garanderen dat de containers daadwerkelijk op die dagen geledigd worden.
Dit is verschillend. De chauffeur zal langskomen tussen 07:00 en 18:00, maar we kunnen nog geen precieze tijdsindicatie geven.
Bied de container voor de deur aan, aan de openbare weg (tenzij door ons anders aangegeven). Je container moet bereikbaar zijn voor de chauffeur, dus zorg ervoor dat die de wagen naast de container stil kan zetten en ook gemakkelijk weer uit kan rijden.
Dit is niet noodzakelijk. Zorg er wel voor dat de container op een handige plek wordt aangeboden. Bijvoorbeeld langs de weg, voor de oprit, buiten het hek, etc. De container moet zichtbaar zijn voor de chauffeur vanaf het opgegeven adres.
Bij twijfel of jouw container nog geledigd gaat worden kun je contact opnemen via het formulier in MijnBedrijfsafval.
Ja, dit is mogelijk. Dit kan je regelen via MijnBedrijfsafval.
Dat kun je grotendeels zelf bepalen, maar is ook afhankelijk van het soort container dat je bestelt. Doorgaans kun je kiezen uit twee keer per week, één keer per week, één keer per twee weken, één keer per vier weken en bij archiefvernietiging bestaat zelfs de optie één keer per acht weken.
Heb je andere wensen? We willen je zo goed mogelijk helpen, je mag deze dus altijd doorgeven via klantenservice@bedrijfsafval.nl.
Als blijkt dat je meer afval hebt dan verwacht dan is het altijd mogelijk dat wij vaker langskomen. Neem hiervoor minimaal één dag voor de lediging contact op via het formulier 'extra lediging aanvragen' in de contactsectie op MijnBedrijfsafval.
Nee. Als je container te vol zit, loop je het risico dat hij niet geleegd wordt. Mocht de chauffeur uit service jouw bak toch legen, dan krijg je een aanvullende factuur. Wij adviseren je daarom een grotere container te bestellen of een extra lediging aan te vragen. Dit doe je gemakkelijk via MijnBedrijfsafval.
Containers
Dit kan je melden via MijnBedrijfsafval. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het mankement te verhelpen.
Je huurt de container van ons en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. Wel kunnen we voor jou een schone container verzorgen, maar hier zijn kosten aan verbonden.
Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Voor een overzicht van de containers per afvalstroom inclusief afmetingen en foto’s, kun je het beste een kijkje nemen op de pagina ‘container aanvragen’.
Wij leveren geen sloten bij de meeste containers. Als je zelf besluit je container op met een slot af te sluiten, zorg er dan voor dat dit slot verwijderd is als wij de container komen legen.
De containers voor archiefvernietiging bevatten wel een slot.
Betaling
De betaling verloopt via een automatische incasso. Tijdens het bestelproces machtig je Bedrijfsafval.nl om het bedrag van het door jou opgegeven rekeningnummer te incasseren. Je ontvangt de factuur per e-mail.
De facturen worden gewoonlijk verzonden op de factuurdatum. Je facturen komen ook te staan in MijnBedrijfsafval. Niets ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier in MijnBedrijfsafval.
Dat kan via MijnBedrijfsafval.
Je ontvangt jouw facturen per kwartaal.
MijnBedrijfsafval
MijnBedrijfsafval is dé digitale omgeving waarin je als klant alles zelf vindt en regelt voor je samenwerking met Bedrijfsafval.nl. Meer gemak, altijd en overal. Zo heb je sneller toegang tot je facturen en belangrijke updates vanuit ons. Daarnaast heb je altijd inzicht in de volgende ledigingsmomenten per locatie, vraag je eenvoudig een extra lediging aan en stel je zelf jouw printklare afvalkalender samen.
Ga naar ‘account’, onder het kopje accountinformatie vind je de optie ‘wijzig wachtwoord’. Klik hierop om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Ja, MijnBedrijfsafval is zo gebouwd dat de omgeving minstens net zo goed werkt als op een desktop, laptop of tablet. Zo kunnen jouw collega’s die niet achter een computer zitten toch gebruik maken van MijnBedrijfsafval en altijd de komende ledigingen inzien.
Wij zullen je voor- en achternaam, telefoonnummer en e-mailadres in onze administratie enkel bewaren en gebruiken ten behoeve van de uitvoering van alle toekomstige orders. Zie ook: 'Privacyverklaring Bedrijfsafval.nl'
Overige vragen
De meeste wijzigingen kan je doorgeven via MijnBedrijfsafval.
Neem in het geval van naamswijzigingen en overnames contact op met de klantenservice via MijnBedrijfsafval. Wij nemen je dan mee in de stappen om dit door te voeren.
Wij zorgen ervoor dat het ingezamelde afval op een zo duurzaam mogelijke wijze wordt verwerkt. Het verschilt per afvalstroom op welke manier deze verwerking wordt uitgevoerd.
Een compliment, klacht, suggestie of andere opmerkingen kan je doorgeven via MijnBedrijfsafval.
Kijk hier voor onze leveringsvoorwaarden.